3 February 2010

The Story of The Pencil

widihh...td lg buka2 fesbuk setelah sekian lama absen dari dunia per fesbukan dan menemukan notes luar biasa ini.

wawawawawa....benerrr bnageddd...
emang selalu suka deh sama Paulo Coelho :)
dibaca ya...dan pasti akan termanggut2 deh.

---------

A boy was watching his grandmother write a letter. At one point he asked:
‘Are you writing a story about what we’ve done? Is it a story about me?’

His grandmother stopped writing her letter and said to her grandson: ‘I am writing about you, actually, but more important than the words is the pencil I’m using. I hope you will be like this pencil when you grow up.’

Intrigued, the boy looked at the pencil. It didn’t seem very special.
‘But it’s just like any other pencil I’ve ever seen!’

‘That depends on how you look at things. It has five qualities which, if you manage to hang on them, will make you a person who is always at peace with the world.’

First quality: you are capable of great things, but you must never forget that there is a hand guiding your steps. We call that hand God, and He always guides us according to His will.’

Second quality: now and then, I have to stop writing and use a sharpener. That makes the pencil suffer a little, but afterwards, he’s much sharper. So you, too, must learn to bear certain pains and sorrows, because they will make you a better person.

Third quality: the pencil always allows us to use an eraser to rub out any mistakes. This means that correcting something we did is not necessarily a bad thing; it helps to keep us on the road to justice.’

Fourth quality: what really matters in a pencil is not its wooden exterior, but the graphite inside. So always pay attention to what is happening inside you.’

Finally, the pencil’s fifth quality: it always leaves a mark. in just the same way, you should know that everything you do in life will leave a mark, so try to be conscious of that in your every action’

Source: Like the Flowing River by Paulo Coelho

----

huaaaa...coba dibaca yg first and second quality.
ihh...bener banged yah.
kita tuh kayak pensil yang sebenernya punya banyak kegunaan, tapi tetep pensil kan baru bisa dipake dengan bantuan tangan kan?
ah kalo kita adalah pensil, maka tangan yang menggunakan kita itu ya Tuhan.
hidup kita sudah ada di tangannya dan akan terjadi seturut kehendakNya.

uaaahhhhh....suka banged perumpaannya.

trus yang second quality...
supaya bisa dipake kan pensil harus diraut dulu supaya tajem.
nah terkadang saat meraut itu tuh melukai si pensil, tapi kan setelahnya si pensil jadi lebih baik dan bisa digunakan untuk berikutnya.
huaaaa......
jadi bener banged, semua cobaan yang kita terima sekarang ini, meskipun terkadang menyakitkan, tapi pastinya mampu membentuk kita menjadi orang yang lebih baik lagi.

adudududu.....makasih ya buat muridku yang udah mem-post ini.
jadi semangat menjalani hidup sebagai 'pensil' :)

3 comments:

  1. Tya...so inspirative!!
    Me likey:-)

    Okay..yuks mari kita semangath!!!

    ReplyDelete
  2. iya noo...memberikan inspirasi untuk orang macam gw ini :)

    ReplyDelete
  3. wah ikut ngikutin fbnya paulo coelho juga yaa,one of my fave writer...kata di fbnya banyak yg menginspirasi :))

    ReplyDelete